Göttiga grejer och mindre göttiga grejer med att bo centralt med sina föräldrar.

Idag blir det lista!! Yeeey! Låt oss alla hoppa hage i extas!

Jag bor alltså i en fyra med mami och papi i centrala kungsbacka (en världsmetropol i västra sverige som hoppas på att få hålla OS 2020). Här har vi bott i typ 4 månader. Förut bodde vi i ett stort hus långt ute på landet.

Det finns väldigt många bra grejer med min bostadssituation men även en massa pissiga saker. Nu ska ni få höra:


Bra saker:
  1. Det är GRATIS, jag är student och lever gott på mitt studiebidrag, tar inte en krona i lån. VÄLDIGT bra.
  2. Det tar max en kvart att gå till Kungsbacka station. BRA då jag pluggar i gbg.
  3. Jag kan sova i min egen säng efter en utekväll i kba.
  4. Det finns mat.
  5. Jag kan sitta i fönstret och spana på ungdomar påväg till gymnasiet och pensionärer påväg till sjukgymnasten.
  6. Jag har grannar runt mig, vilket betyder att någon hör mig om jag skriker på hjälp.
  7. Ingen gräsmatta att klippa, ingen uppfart att skotta (som om jag gjorde det innan...)
  8. Internetuppkopplingen dör ALDRIG.
  9. Jag kan stilla mitt sötsug dygnet runt tack vare en statoilmack 5 minuter bort som aldrig är stängd.
  10. Min älskade pojke bor 327 meter härifrån.

Pissiga saker:

  1. Regler, regler, alla dessa regler..
  2. Jag kommer aldrig bli vuxen så länge jag bor här.
  3. Kungsbackas uteliv är värdelöst.
  4. Min restid till skolan är ändå typ 50 minuter.
  5. Jag kommer att bli en tjockis pga den där sablans statoilmacken.
  6. På nåt sett är mamma och pappa aldrig hemma, men ändå alltid hemma (typ när jag ska ha förfest)
  7. Jag har grannar runt mig, vilket betyder att någon hör mig om jag skrålar till Håkan Hellström.
  8. Jag kan inte bli vegetarian för all mat i detta huset innehåller kött/fisk.
  9. När jag sitter i fönstret och spanar så kan ungdomarna påväg till gymnasiet och pensionärerna påväg till sjukgymnasten faktiskt se mig. Jag måste lära mig att klä på mig.
  10. Det hade varit sååå mycket coolare att bo i en fin liten etta i gbg, som jag kunde inreda med mitt eget second hand-skräp..
Okej det blev mest en gnäll-lista.. Det blir ju ofta så.. Well then. Bild!



Och världens snyggaste dojjor!


Flätad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0