Skola o stress o transkribering

Jag tappar hår, tappar koncentrationen och blir rastlös och shoppar upp mina pengar och äter massor och sovermassor och läser inte min kurslitteratur. Vad heer det när man har en massa stress inom sig och vet att det är 20 miljarder saker man borde göra men kan inte få sig att göra nåt annat än att läsa Harry Potter? Jag har det. Jag vill bli av med det men jag vet inte hur man gör för jag gillar ju att ta det lugnt. Man får väl helt enkelt vänja sig vid att det inte går längre. Gymnasiet var verkligen oförskämt lätt jämfört med detta. Vad fan klagade jag över? vi fick på sin höjd läsa 70 sidor till et prov, här har varje uppgift typ 5 rejäla böcker, plus anteckningarna från tio föreläsningar.. Svårtsvårtsvårt.

*)Transkribering betyder förövrigt att överföra tal till text, och det håller jag på med typ hela tiden. Fatta hur lång tid det tar! Sinnessjukt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0